Ana sayfa » hede hödö » 2008 ÖSS Soruları ve Cevap Anahtarı
hede hödö

2008 ÖSS Soruları ve Cevap Anahtarı

öss, ösymDaha önce blogumda yazdım mı bilemiyorum ama bu sene ben de ÖSS sınavına girdim. Şimdi blogumu düzenli takip edenler diyeceklerdir madem ÖSS’ye girecektin neden okuduğun okulu bıraktın diye, hemen söyleyim: “Halen ÖSS’den beklenti içerisinde değilim, sadece 4 yıllık diploma sahibi olup askerliğimi kısa dönem yapmak için”.

Bu sebeple ÖSS sınavına girdim :) Sistemi tamamen değiştirmişler, şimdi 1. bölüm ve 2. bölüm olarak ikiye ayırmışlar. 1. bölümdeki soruları sınava giren herkesin yapması gerekiyormuş, 2. bölümdeki soruları da okuduğunuz bölümünüze göre cevaplamanız gerekiyormuş. Mesela sayısal çıkışlıysanız 2. bölümdeki fen sorularını çözmeniz, diğer sorulara bakmamanız gerekiyor. (Zaten yetiştiremiyorsunuz orası ayrı mevzu)

2008 ÖSS Sınavı soruları ve cevap anahtarı sayfanın altında belirtilmiştir. Google’dan gelen ziyaretçi arkadaşlar muhtemelen yazımı okurken sıkılacaklar :p sadece soruları alıp olay mahalinden uzaklaşmak isteyen kişiler sayfanın altına bir göz atsınlar. Her neyse, gelelim sınav hakkındaki düşüncelerimin devamına.

Sınav sisteminin bu şekilde olması aslında bir nebze de olsa iyi oldu. En azından öğrencinin lise öğrenimine bir anlam kattı diye düşünüyorum. Bizim zamanımızda ÖSS sınavı yüzünden hiç bölüm dersleri görmedik. Hocalarımız da sağolsunlar o dönemde bizlere illaki müfredatı uygulayacağız diye dayatma uygulamadılar. Buradan Turhan KOTAN gibi değerli hocalarımın hepsine teşekkür ederim hazır yeri gelmişken. Şimdi sınava giren kişiler lise öğrenimlerinden de sorumlu tutuluyorlar. Yani en azından lisede gördüğünüz eğitim bir işe yarıyor, kullanıyorsunuz. 2008 ÖSS sınav sistemi, daha doğrusu geçen sene değiştirilmiş sınav sisteminde yerleşemeyen, yeni sisteme kalan ve mezun durumda olan, ÖSS’ye gerçekten ihtiyacı olan kişilerin de Allah yardımcısı olsun diyorum. Umarım bu kişilerin okullarında zamanında illaki müfredatı işleyeceğiz diye direten hocaları olmuştur, yoksa hepten hapı yuttular, çünkü çalışılıp bitirilecek gibi değil bu alan soruları. Oldukça kazık :)

Sınavdaysa ben ilk bölümü çok güzel bir şekilde yaptım, çok rahattı. Kendimi kasmadan, sene boyunca hiç hazırlanmadığım halde hız bakımından çevreme baktığımda yan sıralarda oturanlardan oldukça hızlı bir şekilde ilerlemişim. Fakat 2. bölüm gerçekten kötüydü. Elimden geldiğince yaptım gerçi biraz soruları ama biz lisede alan derslerimizi görmediğimiz için benim açımdan büyük sıkıntıydı. Üniversitede gördüğüm matematik sayesinde biraz matematik yapabildim sadece. Sanırım 1. bölümü iyi bir şekilde yapmış olmam, ikinci bölümden de az buçuk soru cevaplamış olmam 185 veya 160 barajını geçmemi sağlar.

Neyse, çok konuştum :) En iyisi soruları ve cevap anahtarını vereyim. Ha bir de unutmadan, linklere direk tıklamak yerine sağ tıklayıp farklı kaydet diyerek bilgisayarınıza indirmeniz sizin için daha rahat olacaktır.

Birinci Bölüm Soruları

İkinci Bölüm Soruları

Cevap Anahtarı

2008 ÖSS Sınavı hakkındaki fikir ve düşüncelerinizi yorum olarak eklerseniz seviniriz efendim :)

Yazar hakkında

Mehmet Tahta

Egenin gözbebeği İzmir'de yaşıyor, Dokuz Eylül Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri yüksek lisans öğrencisi. DMOZ, GNU, WordPress, jQuery ve Ubuntu projelerine katkıda bulunur; ayda yılda bir de bu blog sayfasını günceller.

47 Yorum

Yorum eklemek ister misiniz?

  • nie bu kadar kastılar hani kolay olcaktı ama neredeeeeeeeeeeeeeeeee……..2. senemdi ve 3. senee kendimi alıştırıorm

  • nefret ediyorum bu sınavdan kabus dolu bi yıl beni bekliyor ben hala bi arpa boyu kadar bile yol gidemedimmmmmmmmm….!!!

  • ben daha lise 2. sınıfa geçti m anadolu lisesindeokuyorum ve 1. bölüm sorularını çö<düm aşırı derecede kolaydı eminolun lise 1 de daha zor şeyler çözüyorsunuz bölüm 2 için bi şey diyyemem ama bölüm1 zaten7-8 . sınıf müfredatını içeriyor bnce daha çok çalışın ama lise sonda bu konuların üstünden 5 sene geçeceği için untmamaız doğal bn untmam inş

  • matematigimi gelistirmek istiyorum interneten calismak istiyorum ama hangi adrese girecegimi tam bilmiyorum bana yardimci olabilirmisiniz

  • Sorular çıkmıyorsa bu ÖSYM’nin sitesinden kaynaklanan bir problemdir. Resmi siteye bağlantı verdim, kişisel sayfama değil.

    Bu arada tasarımı da değiştireceğim, yazdığım son yazıda da belirtmiştim bunu. Önerileriniz varsa paylaşırsanız sevinirim.

    İyi çalışmalar

  • arkadaşlar lütfen bilem biri varsa cevap anahtarlarını nerden bulabiliriz mail.adresime yollayabilir mi

  • ya da buralara bi yere yazsın ben bakıyor olacak bilen varsa bi zahmet yazsa çok iyi olur şimdiden teşekkür ediyorum:)

  • 98 -2008öss soruları köklü ve üslü ifaderlerle ilgili bulamıyorum bulurmusunuz benim icin neolur

  • özlem,
    en azından sevmek de güzel bir başlangıç, zamanla başarılı olacağına inanıyorum. eğer bu sürecı kısaltmak istersen özel ders almayı deneyebilirsin, özellikle şu anda üniversitede olan, matematik bölümü öğrencilerinden veya mühendislik fakültesi bölümü öğrencilerinden.
    sanırım sana fazlasıyla yardımcı olabilirler. hem de bunun maliyeti çok yüksek olmaz senin için.

    iyi çalışmalar

  • İYİ GÜNLER BEN BU SENE YENİ GİRİCEM VE DERSHANEYE FALANDANDA GİTMEDİM BAZI NEDENLERDEN DOLAYI TİCARET LİS.GİDİYORUM VE ÇOKK KORKUYORUM GEÇİŞ HAKKI VAR AMA KENDİMİ DENEMEK İSTİYORUM Bİ KAYIBIM FALAN OLMAZ DİMİ HEYCANLI VE TELAŞLIYIM (NAPICAM) BİŞEY ÇIKMAZSA BİDE ÇOK UTANIRIM:(:(:( MATEMATİK DESİNİ YAPAMIYORUM GÖRÜNCE KAÇIYORUM OFF YA NE ZOR ŞEY OKUYUP MESLEK SAHİBİ OLMAK

  • ben bu sene gircm sınava çok korkuyorm çok zor bi dönemdeyz rabbim hepimizn yardımcısı olsn

  • Merhaba @ecrin,
    Güven sorununu çalışarak aşmadım, daha doğrusu aşabileceğim bir güven sorunum olmadı nedense. Herşeyden önce kendinize güvenmeniz gerektiğini düşünüyorum, yaptığınız şey ne olursa olsun. Önce kendine güven, sonra yapman gereken işlere yoğunlaş, mutlaka verim alırsın. Yeter ki hak idda edebileceğin bir emek koyabil ortaya.

    Ben hiçbir emeğin karşılıksız kalmayacağına inanıyorum. Belkide “olumlu” açıdan bakabildiğim için güven konusunda herhangi bir problem yaşamıyorumdur, bilemiyorum.

    Bu işi değiştiremeyeceğiniz bir gerçek olarak kabul edip, “verimli” bir şekilde çalışarak, sosyal hayatınızı da ihmal etmeden aşabilirsiniz. ÖSS zor, hayat zor, her şey zor. Kolay olan bir şey yok. Bu yüzden zoru başarmaya şimdiden alıştırmaya bakın kendinizi.

  • ben daha öss ye girmedim lise 2. sınıfım ama eminim zordur ama girenlerin ALLAH yardımcısı olsun

  • ben bu sene ve ilk defa öss ye girceğim şimdiden çok heycanlıyım inş emklerimin karşılığını alırım herkese şimdiden bol şans diliyorum…

  • sadece yazını okudum!zaten heyecanlıydım iyice heyecanlandım şimdiiii
    inş herkes istediği bölüme giderr

  • insan hayatının sadece 3 saatlik bir sınava bağlı olması çok saçma,çok acı ve ülkemizin içler acısı hali yazık bizlere ve asıl acınması gereken bizi bu duruma getirenlere…

  • öncelikle herkese başarılar dilerim inşalah herkes için hayırlısı olur en az 235 ham alan öğrenciler yerleşir 4 yıllığa bu yıl her bölüm için geçerli bu

Yazılar E-posta Adresinize Gelsin

Abone olmak için aşağıdaki forma e-posta adresinizi yazıp gönderilen onay e-postasını onaylamanız yeterlidir.

İletişim bilgileriniz hiçbir şekilde 3. parti uygulama ile paylaşılmamaktadır.